ul. Wiśniowa 52/1

62-065 Grodzisk Wlkp.

pn 10:00 - 18:00

wt-pi 8:00 - 16:00

61 44 47 670

info@biuro-profit.pl

Plan biznesowy

Oprócz zagadnień prawnych, z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem, technicznej i technologicznej realizacji przedsięwzięcia, szczególnym obszarem opisywanym w każdym opracowaniu jest plan marketingowy przedsięwzięcia:

  • precyzujący koncepcję działania przedsiębiorstwa wobec rynku,
  • identyfikujący pozycję na rynku, najbliższą konkurencję, działania zmierzające do uzyskania przewagi,
  • planujący organizację sprzedaży i programy ustalania ceny,
  • określający misję i strategię rozwoju przedsiębiorstwa, programy związane z produktem, promocję produktu,

Analiza finansowa przedsięwzięcia szczegółowo opisuje:

  • dotychczasowe ekonomiczne funkcjonowanie przedsiębiorstwa,
  • modeluje od strony ekonomicznej funkcjonowanie przedsięwzięcia w przyszłości,
  • zapotrzebowanie na kapitał obrotowy,
  • finansowanie przedsięwzięcia (zapotrzebowanie na środki i źródła finansowania).

Istotną jej częścią jest analiza efektywności inwestycji wykonywana w oparciu o badanie zmian strumieni pieniężnych w przyszłości. Pozwala ona na obliczenie charakterystycznych dla metody UNIDO wskaźników ekonomicznych:

  • NET CASH FLOW (NCF), czyli przepływy pieniężne netto,
  • PRESENT VALUE (PV) – wartość zaktualizowaną przepływów pieniężnych,
  • NET PRESENT VALUE (NPV) wartość zaktualizowaną netto, czyli zaktualizowaną wartość przepływów pieniężnych odniesioną do wartości kapitału wymaganego do zainwestowania,
  • NET PRESENT VALUE RATIO (NPVR) zdyskontowaną stopę zysku,
  • Wewnętrzną stopę zwrotu (IRR),
  • Okres zwrotu poniesionych nakładów.

Zastosowane metody dyskontowe pozwalają ocenić przedsięwzięcie inwestycyjne według stanu rzeczy istniejącego w dniu podejmowania decyzji o zaangażowaniu w realizację projektu. Dla uzyskania pełniejszego obrazu zmian funkcjonowania analizowanego przedsięwzięcia w czasie, a także zmian osiąganych wyników finansowych będących skutkiem zjawisk zachodzących w otoczeniu przedsięwzięcia, wykonywane są każdorazowo analizy w warunkach niepewności. Badaniu podlegają progi rentowności wielkości produkcji, wykorzystania mocy produkcyjnych, jednostkowej ceny produktu.Strategia rozwoju przedsiębiorstwa.
Usługi doradcze oferowane przez PROFIT  w zakresie planowania strategicznego przedsiębiorstw polegają na udzieleniu praktycznego wsparcia w procesie przygotowania i wdrażania strategii rozwojowej — mają przyczynić się i ułatwić ten proces na poziomie firmy. Strategiczna metoda planowania oferuje bardziej spójne i logiczne podejście do rozwoju przedsiębiorstwa.
Koniecznymi elementami strategii jest ustalenie hierarchicznego układu celów rozwoju oraz wybór projektów realizacyjnych zadań strategicznych dla firmy, decyzje potwierdzające ten wybór i określenie odpowiedzialności— zarówno za ich podjęcie jak i realizację.

PROFIT realizując projekt opracowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa zapewnia:

  • grono ekspertów gotowych do przeprowadzenia prac nad budową strategii,
  • przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów strategicznych dla przedsiębiorstwa,
  • merytoryczną i techniczną koordynację prac nad strategią dla firmy,
  • opracowanie dokumentu końcowego strategii,